Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser och för att analysera vår trafik. Integritetspolicy Cookiepolicy

BMW X4 Recension: Släpp lös kraften i prestanda och stil i en sportig SUV

BMW X4

BMW X4 är en lyxig kompakt SUV som introducerades första gången 2014. Den är baserad på BMW X3-plattformen men har en mer coupéliknande design och en sportigare körupplevelse. X4 konkurrerar med andra kompakta lyxsuvar som Audi Q5 Sportback, Mercedes-Benz GLC Coupe och Porsche Macan.
2022 BMW X4 har en 2,0-liters fyrcylindrig motor som producerar 248 hästkrafter, tillsammans med en åttastegad automatlåda. Den finns antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. X4:s motor är lyhörd och ger snabb acceleration, samtidigt som hanteringen är skarp och sammansatt, vilket gör det roligt att köra på slingrande vägar.
X4:ans interiör är modern och välarbetad, med högkvalitativa material och finish i hela kabinen. Framsätena är bekväma och stödjande, med en rad justerbarhet för att passa olika kroppstyper. Baksätena har begränsat benutrymme på grund av den sluttande taklinjen, vilket gör det mindre bekvämt för vuxna passagerare. Lastutrymmet är också mindre än X3, med upp till 50,5 kubikfot utrymme med baksätena nedfällda.
X4 kommer med ett brett utbud av standard- och tillvalsfunktioner, inklusive ett panoramasoltak, en eldriven baklucka, en backkamera, adaptiv farthållare och filbytesvarning. Den har också ett användarvänligt infotainmentsystem med en 10,25-tums pekskärm, Apple CarPlay och Android Auto. Systemet kan styras med röstkommandon, en vridknapp på mittkonsolen eller gestkontroller.
Sammantaget är BMW X4 ett utmärkt val för dem som prioriterar stil och prestanda i en lyxig kompakt SUV. Dess kombination av kraft, hantering och komfort gör den till ett utmärkt alternativ för stadskörning eller längre vägresor. Det begränsade benutrymmet och lastutrymmet bak kan dock vara en nackdel för vissa köpare, och prislappen är högre än vissa av sina konkurrenter.


eXus Dev 24.5.2023
BMW märken

BMW: Den ultimata körupplevelsen

BMW logo

BMW AG är en tysk tillverkare av bilar, motorcyklar och motorer. BMW har sitt huvudkontor i BMW Artikel


BMW X4 - Recensioner

Recensioner
- 5 / 1 Recensioner
Lägg till recension
- Betygsätt - 0

Sex månader har gått sedan BMW X4 var i vår familjflotta. Således den andra generationen, svart, fria höjd till det höga golvet på 20 cm, en enkel turbomotor på två liter med 249 hk. Upp till 100 km accelererar vid 6,3 s. Konsumtionen av bensin är ekonomisk: endast 7,8 liter per 100 km. Det första intrycket av stugan, som om den var i en sportbil. Detta bevisas av sidostödet och baksidan av ryggen och kuddens längd. Irriterande ögonblicket när inte alla justeringar har en elektrisk enhet. Till exempel passar kuddens längd i bilen manuellt. Rattet är också mekaniskt, men dess handlingsradie, som sätena, är mycket bred. Landningen vid BMW X4 är hög. Nöjd med den inre finishen: Allt är mjukt och trevligt att röra. Sjätte generationens multimediasystem. Det styrs inte bara med den vanliga joysticken utan också vidrör pekskärmen. Det finns många nycklar och knoppar på den centrala konsolen, men jag upptäckte dess syfte snabbt. Jag mäter 183 cm och ändå känner jag mig bekväm i bilen, det finns plats för huvudet. Det kommer också att vara bekvämt för passagerare i ryggen. Det är inte en dålig landningsgeometri, det finns en justering av säkerhetskopieringsvinkeln på säkerhetskopian, ett centralt armstöd med ett par innehavare, bara en kort kudde är inte för nöje. Stammen är rymlig - 525 liter. Din organisation är också trevlig, det finns väskor för påsar, ett fack separerat av ett nät, ett bakgrundsljus. I subcampus är arrangören, och precis nedan är trummorna. Det finns ingen ersättning. Jag är ett fan av aktiv rekreation på vintern, så det är viktigt för mig att sätet på den andra raden kan vikas direkt från bagageutrymmet för att skapa en plats att bära skidor och annan utrustning. Volymen i detta fall är mer än 1400 liter.
---
Han pasado seis meses desde que el BMW X4 estuvo en nuestra flota familiar. Así, la segunda generación, color negro, altura libre al suelo alta de 20 cm, un simple motor turbo de dos litros con 249 hp. Hasta 100 km acelera en 6,3 s. El consumo de gasolina es económico: solo 7,8 litros cada 100 km. La primera impresión del habitáculo, como si estuviera en un deportivo. Esto se evidencia por el soporte lateral, y el perfil deportivo de la espalda, y la longitud de la almohada. Molesto el momento en que no todos los ajustes tienen un accionamiento eléctrico. Por ejemplo, la longitud de la almohada en el automóvil se ajusta manualmente. El volante también es mecánico, pero su radio de acción, al igual que los asientos, es muy amplio. Aterrizar en el BMW X4 es alto. Satisfecho con el acabado interior: todo es suave y agradable al tacto. Sistema multimedia de sexta generación. Se controla no solo con el joystick habitual, sino también tocando la pantalla táctil. Hay muchas teclas y perillas en la consola central, pero descubrí su propósito rápidamente. Mido 183 cm y, sin embargo, me siento cómodo en el automóvil, hay espacio para la cabeza. También será cómodo para los pasajeros en la parte trasera. No es una mala geometría de aterrizaje, hay un ajuste del ángulo de inclinación del respaldo, un reposabrazos central con un par de portavasos, solo una almohada corta no es del agrado. El maletero es espacioso - 525 litros. Su organización también es agradable, hay ganchos para bolsas, un compartimento separado por una malla, una luz de fondo. En el subcampo se encuentra el organizador, y justo debajo está la batería. No hay repuesto. Soy un fanático de la recreación activa en invierno, por lo que es importante para mí que el asiento de la segunda fila se pueda plegar directamente desde el compartimiento de equipajes para crear un lugar para llevar esquís y otros equipos. El volumen en este caso es de más de 1400 litros.