Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser och för att analysera vår trafik. Integritetspolicy Cookiepolicy

Audi R8 Recension: Ett superbilmästerverk som blandar prestanda och lyx

Audi R8

Audi R8 är en sportbil tillverkad av den tyska biltillverkaren Audi som först introducerades 2006 på bilsalongen i Paris som en konceptbil och började tillverkas senare samma år. R8 är Audis flaggskeppssportbil, byggd på samma plattform som Lamborghini Huracán och designad och tillverkad av Audi AG:s dotterbolag Audi Sport GmbH.
Exteriören på Audi R8 är elegant och aerodynamisk, med skarpa linjer och en låg, bred hållning. Bilens design är inspirerad av Audis Le Mans-vinnande racerbil R8, och den har en stor frontgrill, LED-strålkastare och distinkta luftintag på sidorna. R8 finns i både coupé och cabriolet (Spyder) modeller.
Under huven drivs R8 av en mittmonterad V10-motor som producerar upp till 611 hästkrafter och 417 lb-ft vridmoment i den förstklassiga R8 Performance-modellen. Motorn är parad med en sjuväxlad dubbelkopplingsautomatlåda och Audis karakteristiska Quattro fyrhjulsdrift.
R8:ans prestanda är imponerande, med en 0-100 km-tid på bara 3,2 sekunder och en topphastighet på 328 km/h. Bilens köregenskaper är också utmärkt, tack vare dess avancerade fjädringssystem och precisa styrning. R8 är utrustad med kolkeramiska bromsar som standard, vilket ger exceptionell stoppkraft.
Inuti är Audi R8 en bekväm och välutrustad sportbil. Kabinen har högkvalitativa material, inklusive läder och Alcantara klädsel, och en virtuell cockpitdisplay som visar all bilens viktiga information. R8 har också Audis MMI infotainmentsystem, som inkluderar en stor pekskärm, navigering och smartphoneintegration.
Totalt sett är Audi R8 en fantastisk sportbil som erbjuder otrolig prestanda och hantering, samt en lyxig och bekväm interiör. Det är ett utmärkt val för alla som letar efter en exklusiv sportbil som kan köras varje dag.


eXus Dev 24.5.2023
Audi varumärke

Audi: Kompromisslös lyx och prestanda

Audi logo

Audi AG är ett tyskt bilföretag, en del av Volkswagen Group, producerar bilar under Audi -varumärket. Huvudkontoret ligger i Ingolstadt, Tyskland. Mottoet är Vorsprung Durch Technik - Framsteg genom teknik. ... Audi Artikel


Audi R8 - Recensioner

Recensioner
- 5 / 1 Recensioner
Lägg till recension
- Betygsätt - 0

Audi R8 är ett fräckt litet monster med ett stort hjärta. Under motorhuven på min bil finns en 4-liters motor med 420 hk. Detta gör att jag kan utveckla en otrolig hastighet, vara dynamisk och märkbar. Bilen är idealisk för vardagligt bruk eftersom den är mycket bekväm. Landningen verkade inte särskilt bekväm till en början, men samma Dodge Viper är mycket värre i detta avseende. Jag gillade inte det vanliga ljudsystemet. Men samtidigt har jag inte bråttom att ersätta det eller göra något. Jag tror att en sådan bil ska förbli i sin ursprungliga form, annars vad en höjdpunkt då! Ett stort antal olika sensorer och system som ger föraren en mängd användbar information. Jag läste någonstans att bilen är dåligt isolerad. Det är faktiskt inte så. Det är bara att motorn har sitt eget karakteristiska, mycket högt ljud. Denna effekt kan inte uppnås ens med det dyraste framsteget. Eftersom det är en sportbil har den en tung styrning och en hård broms och koppling. Och det finns ytterligare ett ögonblick som ingen uppmärksammar - ljudet av växeländringen. Ett så litet, trevligt ljud.
---
Der Audi R8 ist ein freches kleines Monster mit großem Herz. Unter der Motorhaube meines Autos befindet sich ein 4-Liter-Motor mit 420 PS. Dadurch kann ich eine unglaubliche Geschwindigkeit entwickeln, dynamisch und spürbar sein. Das Auto ist ideal für den täglichen Gebrauch, da es sehr komfortabel ist. Die Landung schien zunächst nicht sehr bequem, aber die gleiche Dodge Viper ist in dieser Hinsicht viel schlimmer. Das serienmäßige Audiosystem gefiel mir nicht. Aber gleichzeitig habe ich es nicht eilig, es zu ersetzen oder etwas zu tunen. Ich finde, so ein Auto sollte in seiner ursprünglichen Form bleiben, sonst, was für ein Highlight dann! Eben eine Vielzahl unterschiedlicher Sensoren und Systeme, die dem Fahrer eine Vielzahl nützlicher Informationen liefern. Ich habe irgendwo gelesen, dass das Auto schlecht isoliert ist. So ist es eigentlich nicht. Es ist nur so, dass der Motor sein eigenes charakteristisches, sehr lautes Geräusch hat. Dieser Effekt kann selbst durch den teuersten Vorlauf nicht erreicht werden. Da es sich um einen Sportwagen handelt, hat er eine schwere Lenkung und eine harte Bremse und Kupplung. Und es gibt noch einen anderen Moment, auf den niemand achtet - das Geräusch des Gangwechsels. So ein leichter, angenehmer Klang.