Jag köpte en Renault Trafic i en lång bas, 1,6 Biturbo, 145 hk. Accelerationsdynamiken överträffade alla mina förväntningar, med tanke på bilens anständiga massa och motorkapaciteten på endast 1,6, då är detta bara superacceleration! På motorvägen med en hastighet av 100 km / h är bränsleförbrukningen bara 5 liter. I stugan är naturligtvis allt billigt tillverkat, plastens kvalitet är dålig.
Den främre upphängningen är inte särskilt bra, allt är bra i komprimering, men du kommer in i ett litet hål och stötdämparen öppnar anfallaren utlöses, det bryter ofta i små hål. Fördelar: Mycket frisk och pålitlig motor, lågt pris på bilen, rymligt lastfack, låg bränsleförbrukning, hög markfrigång. Jag rekommenderar den här bilen för dem som inte bryr sig om brister i kvaliteten på inre delar, men viktigare är tillförlitlighet, låga underhållskostnader och det låga priset på bilen. I allmänhet ångrar jag inte vad jag köpte.
---
I bought a Renault Trafic in a long base, 1.6 biturbo, 145 hp. The acceleration dynamics exceeded all my expectations, given the decent mass of the car and the engine capacity of only 1.6, then this is just super acceleration! On the highway at a speed of 100 km / h, fuel consumption is only 5 liters. In the cabin, of course, everything is very cheaply made, the quality of the plastic is poor.
The front suspension is not very good, everything is fine in compression, but you get into a small hole and the shock absorber opening striker is triggered, it often breaks in small holes. Pros: very frisky and reliable engine, low price of the car, roomy cargo compartment, low fuel consumption, high ground clearance. I recommend this car for those who do not care about flaws in the quality of interior parts, but more important is reliability, low maintenance costs and the low price of the car. In general, I do not regret what I bought.