Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser och för att analysera vår trafik. Integritetspolicy Cookiepolicy

Audi TT - Recension från Andrea Mancini

7.4.2023
Jag valde en tysk sportbil mellan BMW 2 -serien och Audi TT. Mercedes-Benz CLK tog inte hänsyn till, eftersom det inte har uppdaterats på länge. BMW 2 -serien verkade för mig för enkel när det gäller design. Nu har alla BMW en så överraskande design och den här modellen i standardformen är mycket enkel. Jag gillade Audi mer. Först och främst på grund av design. Denna familjsilhuett gör Audi TT till ett kännbart fordon. Bilen har en bra aerodynamik av karosseriet, lågt tyngdpunkt. Den senaste uppdateringen går tillbaka till tre år sedan. Han bytte också motorerna. Nu är hans volym bara 2 liter. Men kraften kan vara 180 hästar eller 310. Jag bestämde mig, om du tar det, mer. Dynamiken i en sådan bil är imponerande. Acceleration är inte den snabbaste här, men hanteringen är överst. Du kan köra på banan och ha mycket roligt. I stugan är allt enkelt. Efterbehandlingsmaterialet kombineras, men allt görs med mörka färger. Ja, praktiskt, men i mörkret kan du trycka på fel knapp. Sätena är också mycket låga. Landningen är också låg. I strömmen, titta på alla andra trafikanter från botten upp. Nu för praktik. Detta är en sportig bil, så stammen här är väldigt liten. Endast 305 liter. Denna volym räcker bara för att sätta påsarna där efter att ha gått till handla. Och för resor på banan kan du bara sätta en hjälm där. Den har också en mycket låg markhöjd. Alla trottoarkanter måste kringgås. Det är också obekvämt på vintern, särskilt när du kör på gården. Sammantaget är Audi TT RS en premium tysk sportbil som är kul att köra men saknar praktiska.
---
Ho scelto un'auto sportiva tedesca tra la BMW serie 2 e l'Audi TT. Mercedes-Benz CLK non ha preso in considerazione, poiché non è stato aggiornato per molto tempo. La BMW Serie 2 mi è sembrata troppo semplice in termini di design. Ora tutte le BMW hanno un design così sorprendente e questo modello nella forma standard è molto semplice. Mi è piaciuta di più l'Audi. Prima di tutto, a causa del design. Questa silhouette familiare rende l'Audi TT un veicolo riconoscibile. L'auto ha una buona aerodinamica della carrozzeria, baricentro basso. L'ultimo aggiornamento risale a tre anni fa. Ha anche cambiato i motori. Ora il suo volume è di soli 2 litri. Ma la potenza può essere di 180 cavalli o 310. Ho deciso, se lo prendi, di più. La dinamica di un'auto del genere è impressionante. L'accelerazione non è la più veloce qui, ma la maneggevolezza è al top. Puoi guidare in pista e divertirti molto. In cabina, tutto è semplice. I materiali di finitura sono combinati, ma tutto è fatto con colori scuri. Sì, pratico, ma al buio puoi premere il pulsante sbagliato. Anche i sedili sono molto bassi. Anche l'atterraggio, rispettivamente, è basso. Nello stream, guardi tutti gli altri utenti della strada dal basso verso l'alto. Ora per praticità. Questa è un'auto sportiva, quindi il bagagliaio qui è molto piccolo. Solo 305 litri. Questo volume è sufficiente solo per mettere le borse lì dopo essere andato a fare la spesa. E per i viaggi in pista, puoi solo mettere un casco lì. Ha anche un'altezza da terra molto bassa. Tutti i cordoli devono essere aggirati. È anche scomodo in inverno, soprattutto quando si guida in cortile. Tutto sommato, l'Audi TT RS è un'auto sportiva tedesca premium che è divertente da guidare ma manca di praticità.

Övrigt Audi TT Recensioner

Recensioner
- 0 / 0 Recensioner
Lägg till recension
- Betygsätt - 0