Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser och för att analysera vår trafik. Integritetspolicy Cookiepolicy

Porsche 718 Spyder Recension: Släpp lös spänningen med öppen topp

Porsche 718 Spyder

Porsche 718 Spyder är en verklig gestaltning av Porsches racingarv, och erbjuder en spännande körupplevelse i ett lagligt paket för väg. Spyder, som introducerades 2019 som en del av 718 Boxster och Cayman-familjen, är en cabriolet sportbil som kombinerar lättviktsförmågan hos en banorienterad racerbil med den raffinerade tekniken hos en Porsche-bil.
Design och styling: Porsche 718 Spyder har en slående och målmedveten design som skiljer den från standard 718-modellerna. Dess mest utmärkande egenskap är det manuellt manövrerade tygsuffletttaket, en vink till Porsches klassiska Spyder-linje. Spyders aggressiva frontpanel, skulpterade sidor och eleganta bakre ände med framträdande däckslock med dubbla puckel hyllar dess racingarv. Inne i kupén utstrålar 718 Spyder en förarfokuserad atmosfär. Interiören är minimalistisk, med högkvalitativa material, välförstärkta sportstolar och en ren, stilren instrumentbräda. Även om den har kvar många välbekanta Porsche-element, som multifunktionsratten och infotainmentsystemet, ligger Spyders fokus kvar på körupplevelsen.
Prestanda och hantering: Hjärtat i Porsche 718 Spyder är en naturligt sugande 4,0-liters platt sexmotor, som levererar cirka 414 hästkrafter. Detta motorval är betydande, eftersom det markerar ett avsteg från de turboladdade platta fyra-motorerna som finns i andra 718-modeller, vilket betonar en renare körupplevelse. 718 Spyders prestanda är inget annat än exceptionell. Den kan accelerera från 0 till 100 kmh på drygt 4 sekunder och nå en topphastighet på runt 300 kmh. Motorn producerar ett pirrande soundtrack som accentuerar bilens råa och inre karaktär. Hantering är en speciell höjdpunkt för 718 Spyder. Med sin mittmotorlayout, exakta styrning och en finjusterad fjädring erbjuder bilen enastående smidighet och balans. Den känns planterad i kurvor, och den manuella växellådan, en sällsynthet i moderna sportbilar, möjliggör större förarens engagemang.
Teknik och funktioner: Även om 718 Spyder i första hand är designad för körpuristen, innehåller den fortfarande viktig teknik och funktioner. Porsches infotainmentsystem erbjuder anslutning, navigering och smartphoneintegration. Det är dock tydligt att tyngdpunkten ligger på körning, och tekniken överskuggar inte upplevelsen.
Öppen körupplevelse: Spyders manuellt manövrerade tygtak är en av dess unika egenskaper. Den är enkel att använda och ger glädjen av att köra öppet med en knapptryckning. När taket är nere är föraren mer kopplad till miljön och den spännande motortonen, vilket ger en ännu mer uppslukande körupplevelse.
Samlarbarhet och begränsad produktion: Porsche 718 Spyder produceras i ett begränsat antal, vilket ökar dess önskvärdhet bland samlare och entusiaster. Begränsad tillgänglighet bidrar till dess exklusivitet och potential för värdeökning över tid.
Slutsats: Porsche 718 Spyder är en visceral, förarfokuserad sportbil som hyllar Porsches racingarv samtidigt som den erbjuder en exceptionell upplevelse på väg. Det är ett fordon som njuter av enkelhet, som betonar den rena körglädjen över högteknologiska prylar. Med sin naturliga motor, exakta hantering och tidlösa design, fångar 718 Spyder essensen av den klassiska sportbilen i ett modernt och spännande paket.


eXus Dev 8.9.2023
Porsches huvudkontor i Zuffenhausen, nära Stuttgart i Tyskland

Porsche: Precisionsprestanda och tidlös elegans

Porsche logo

Porsche AG är en tysk tillverkare av sportbilar, stadsjeepar och sedaner, grundad 1931 av Ferdinand Porsche. Huvudkontoret ligger i Zuffenhausen, nära Stuttgart. Företaget har ägts av Volkswagen sedan 2009. ... Porsche Artikel


Porsche 718 Spyder - Recensioner

Recensioner
- 0 / 0 Recensioner
Lägg till recension
- Betygsätt - 0