Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser och för att analysera vår trafik. Integritetspolicy Cookiepolicy

Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 SE Aut. AWD 2.0 TD4 SE Aut. AWD


439.376 kr Delar
Byggnadsår  1/2018 År, SUV 1 Tidigare ägare
Miltal  34.406 km, Begagnade Diesel
Motoreffekt  180 kw / 245 pk Automatisch

ABS Luftkonditionering Luftkond. automatisk Airbag-förare Airbag-passagerare Larmsystem Bluetooth CD-spelare
Auto Kunz AG logo

Auto Kunz AG

Bilhandlare, Alla bilar
Bremgarterstrasse 75, Wohlen CH

Allmänt Allmänt


MärkeLand Rover
ModellDiscovery Sport
Kategori Begagnade
Byggnadsår1.2018
Miltal34,406
Tidigare ägare1
Moms Avdragsgill
Ursprung

Kaross Kaross


KarossSUV
Drive4x4
KroppsfärgAnnat
Metallic
InteriörGrå
TrimTyg
Platser
Dörrar

Motor &  Växellåda Motor & Växellåda


BränsleDiesel
Motoreffekt180kw / 245pk
Motorstorlek1999 CC
UtsläppEuro 6
Växellåda Automatisch
Kugghjul
Servicehistorik
Garanti

Alternativ Alternativ


ABSABS
LuftkonditioneringLuftkonditionering
Luftkond. automatiskLuftkond. automatisk
Airbag-förareAirbag-förare
Airbag-passagerareAirbag-passagerare
LarmsystemLarmsystem
BluetoothBluetooth
CD-spelareCD-spelare
CentrallåsCentrallås
FarthållareFarthållare
Digital cockpitDigital cockpit
Elektriska sidospeglarElektriska sidospeglar
Elektriska fönsterElektriska fönster
ESPESP
StartspärrStartspärr
Dator ombordDator ombord
Auto Kunz AG
Bremgarterstrasse 75
5610 Wohlen CH
Telefon: +41566221343
www.autokunz.ch
Kontakta säljaren Kontakta säljaren

Land Rover Discovery Sport - Recensioner

Recensioner
- 4 / 1 Recensioner
Lägg till recension
- Betygsätt - 0

Innan dess hade jag en tiguan. Jag ville ta en bil som uppfyller följande parametrar: bättre längdförmåga, hydraulisk automatisk växellåda och en stor stamvolym. Valet föll på Discovery Sport. Kort sagt, fördelarna och nackdelarna med maskinen. Den automatiska växellådan med 9 växlar fungerar bra. Resan är flexibel, förändringarna är omöjliga. Den första växeln är mycket låg. Markavståndet är bra, det går överallt. Stammen är djup och bred, det finns mycket i den. Salongen är rymlig och bekväm för människor från alla parametrar. Ljudisolering på nivå. Tre fjärrkontrollknappar för portar eller hinder är byggda i bakspegeln. När det gäller nackdelarna. Etablerad multimedia lagar helt enkelt. Sätena är hårda, obekväma, mycket smala. Tillverkad av läder och textil. För min långa längd är justeringen bakåt och inte tillräckligt upp, det finns ingen justering för lutningen på sittdynan. Säkerhetsbältets spänne är för lågt, jag var tvungen att ansluta en förlängning. Rattet är sirapigt, det är nödvändigt att köra med svårigheter. Återvänder med svårigheter till mittpositionen. Knappar på hjulet är dåliga. De har ett långt slag, de fungerar inte tydligt. Jag sammanfattar det: Även om tillverkaren säger att upptäckten är premium är det verkligen inte. För många nyanser när det gäller komfort, ergonomi, många missförstånd. Men som en familjebil för varje dag är det bra.
---
Daarvoor had ik een Tiguan. Ik wilde een auto nemen die aan de volgende parameters voldoet: betere crosscountry-capaciteiten, hydraulische automatische transmissie en een groot koffervolume. De keuze viel op Discovery Sport. In het kort de voor- en nadelen van de machine. De automatische transmissie met 9 versnellingen werkt uitstekend. De rit is soepel, de verschuivingen zijn onmerkbaar. De eerste versnelling is erg laag. De bodemvrijheid is geweldig, hij gaat overal mee naartoe. De stam is diep en breed, er kan veel in. De salon is ruim en zit comfortabel voor mensen van alle parameters. Geluidsisolatie op niveau. In de achteruitkijkspiegel zijn drie afstandsbedieningsknoppen voor poorten of slagbomen ingebouwd. Wat betreft de nadelen. Gevestigde multimedia kookt gewoon. De stoelen zijn hard, ongemakkelijk, erg smal. Gemaakt van leer en textiel. Voor mijn lange lengte is de verstelling naar achteren en omhoog niet genoeg, er is ook geen verstelling voor de kanteling van het zitkussen. De gesp van de veiligheidsgordel is te laag, ik moest een verlengstuk aansluiten. Het stuur is stroperig, het is noodzakelijk om met moeite te draaien. Keert met moeite terug naar de middenpositie. Knoppen op het stuur zijn slecht. Ze hebben een lange slag, ze werken niet duidelijk. Ik vat het samen: hoewel de fabrikant zegt dat Discovery premium is, is het dat zeker niet. Te veel nuances qua comfort, ergonomie, veel blunders. Maar als een gezinsauto voor elke dag is hij goed.