Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser och för att analysera vår trafik. Integritetspolicy Cookiepolicy

Audi A8 Recension: Att sätta riktmärket för lyx, hantverk och tekniska framsteg

Audi A8

Audi A8 är en lyxsedan som har varit en flaggskeppsmodell för den tyska biltillverkaren Audi sedan den introducerades på bilsalongen i Genève i mars 1994. Det är en stor och elegant bil som erbjuder en hög nivå av komfort och teknik, vilket gör den till en populärt val bland dem som värdesätter lyx och prestanda. En sportig version Audi S8 quattro finns också.
Exteriör: A8 har en elegant och diskret design som utstrålar lyx och sofistikering. Dess breda, enkelramsgrill är en kännetecknande Audi-designfunktion, och dess skarpa, kantiga strålkastare ger en touch av aggression till bilens annars raffinerade utseende. A8:ans långa, flytande linjer ger den en känsla av grace och elegans, medan dess djärva hållning väcker uppmärksamhet på vägen.
Interiör: Interiören i A8 är rymlig och välutrustad, med högkvalitativa material och en mängd tekniska funktioner. Sätena är bekväma och stödjande, och det finns gott om benutrymme och takhöjd för passagerare i både fram- och baksätet. Instrumentpanelen och mittkonsolen är snyggt designade och har en stor pekskärm som styr många av bilens funktioner, inklusive infotainmentsystem, klimatkontroll och navigering.
Motorer och prestanda: A8 är tillgänglig med en rad motorer, inklusive en V6, V8 och W12. Det kraftfullaste motoralternativet är en 6,0-liters W12 som producerar 450 hästkrafter, vilket gör att bilen kan accelerera från 0 till 100 km på bara 4,4 sekunder. A8:s körning är mjuk och bekväm, delvis tack vare dess standard luftfjädringssystem, som automatiskt justerar bilens åkhöjd och styvhet baserat på väglag.
Säkerhet: A8 är fullspäckad med avancerade säkerhetsfunktioner, inklusive adaptiv farthållare, filbytesvarning och automatisk nödbromsning. Bilen har också ett 360-graders kamerasystem som ger föraren en heltäckande bild av sin omgivning, vilket gör det lättare att navigera i trånga utrymmen eller trånga områden.
Slutsats: Audi A8 är en lyxsedan som erbjuder en hög nivå av komfort, prestanda och teknik. Dess eleganta design, rymliga interiör och avancerade säkerhetsfunktioner gör den till ett populärt val bland dem som kräver det bästa i sina bilar. Med sitt utbud av motoralternativ och smidiga gång är A8 en värdig flaggskeppsmodell för Audi och en framstående i segmentet lyxsedan.


eXus Dev 24.5.2023
Audi varumärke

Audi: Kompromisslös lyx och prestanda

Audi logo

Audi AG är ett tyskt bilföretag, en del av Volkswagen Group, producerar bilar under Audi -varumärket. Huvudkontoret ligger i Ingolstadt, Tyskland. Mottoet är Vorsprung Durch Technik - Framsteg genom teknik. ... Audi Artikel


Audi A8 - Recensioner

Recensioner
- 5 / 1 Recensioner
Lägg till recension
- Betygsätt - 0

Jag har kört en ny Audi A8 All -wheel Drive, 310 hk, 3,0 liter bensinmotor i tre månader. Innan det var A6. A8 uppskattas av alla som är viktiga för prestige, hastighet och snabb acceleration. Men du måste vara beredd att bilen kräver investeringar. För närvarande är bilsträckan på bilen 17 000 km. Jag upptäcker nya möjligheter varje dag. Jag märker designen med tonvikt på en sportig stil. Århuven är lång, takkonvex, de främre och bakre kolumnerna är benägna, det karakteristiska hexagonala gallret. Hanteringen på varje gatuyta är utmärkt. Flyttar mjukt, bromsar tydligt, ratten är helt under kontroll. Det var extremt positivt på lång avstånd (det fanns en lång resa på motorvägen). Bränsleförbrukningen är i genomsnitt 15 liter. Det är bekvämt att vara i stugan för 4-5 personer. Här är allt inriktat på passagerarnas komfort. Interiören motsvarar den verkställande klassen. Använd dyra textilier, läder, mjuk plast, metall. Det finns många moderna alternativ som hjälper dig att köra: automatiskt klimat Automatiskt, ljudsystem, bakspegel med ljus och regnsensor, justerbara baksäten. Om dörren öppnas obehörig utlöses ett larm. Av säkerhetsskäl är jag lugn tack vare stabilitetskontrollsystemet och kuddarna. En separat funktion är dörrslutare, förklarar jag för passagerarna att bildörrarna gräver i sig själva. I allmänhet är jag mycket nöjd med min A8.
---
Seit drei Monaten fahre ich einen neuen Audi A8 Allrad, 310 PS, 3,0 Liter Benziner. Davor war der A6. A8 wird von allen geschätzt, denen Prestige, Geschwindigkeit und schnelle Beschleunigung wichtig sind. Aber Sie müssen darauf vorbereitet sein, dass das Auto Investitionen erfordert. Im Moment beträgt die Laufleistung des Autos 17.000 km. Ich entdecke jeden Tag neue Möglichkeiten. Ich bemerke das Design mit Betonung auf sportlichem Stil. Die Motorhaube ist lang, das Dach konvex, die vorderen und hinteren Säulen sind geneigt, der charakteristische sechseckige Kühlergrill. Das Handling auf jeder Straßenoberfläche ist ausgezeichnet. Bewegt sich weich, bremst klar, das Lenkrad ist vollständig unter Kontrolle. Es zeigte sich auf der Langstrecke (es gab eine lange Fahrt auf der Autobahn) äußerst positiv. Der Kraftstoffverbrauch beträgt durchschnittlich 15 Liter. Es ist bequem für 4-5 Personen in der Kabine zu sein. Hier ist alles auf den Komfort der Fahrgäste ausgerichtet. Die Innenausstattung entspricht der Executive-Klasse. Gebrauchte teure Textilien, Leder, weiches Plastik, Metall. Es gibt viele moderne Optionen, die beim Fahren helfen: Klimaautomatik, Soundsystem, Rückspiegel mit Licht- und Regensensor, verstellbare Rücksitze. Wird die Tür unbefugt geöffnet, wird ein Alarm ausgelöst. Aus Sicherheitsgründen bin ich dank des Stabilitätskontrollsystems und der Kissen ruhig. Ein separates Feature sind Türschließer, ich erkläre den Passagieren, dass sich Autotüren selbst eingraben. Im Allgemeinen bin ich sehr zufrieden mit meinem A8.