Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser och för att analysera vår trafik. Integritetspolicy Cookiepolicy

Audi A4 Recension: En perfekt balans mellan lyx, prestanda och sofistikering

Audi A4

Audi A4 är en kompakt executive bil tillverkad av den tyska biltillverkaren Audi. A4 introducerades först 1994 som en efterföljare till den legendariska Audi 80, och A4 har sedan dess genomgått flera revisioner och uppdateringar och är nu inne i sin femte generation. Känd för sin raffinerade stil, imponerande prestanda och avancerade tekniska funktioner, är Audi A4 ett populärt val för förare som söker ett lyxfordon av hög kvalitet.
Exteriördesign: Audi A4 har en elegant och elegant exteriördesign som kännetecknas av Audis signaturgrill, skarpa strålkastare och skulpterade karosslinjer. Bilen finns i en rad färger, inklusive Ibis White, Manhattan Grey Metallic och Navarra Blue Metallic. A4 har också en rad exklusiva exteriöralternativ, inklusive LED-belysning, 18-tums lättmetallfälgar och ett panoramasoltak.
Inredning: Interiören i Audi A4 är designad med lyx och komfort i åtanke. Bilen kommer med lädersäten, en läderklädd ratt och en rad mjuka material i hela kabinen. A4 är också utrustad med en rad avancerade tekniska funktioner, inklusive en 10,1-tums pekskärm, ett 12,3-tums digitalt instrumentkluster och ett förstklassigt Bang & Olufsen-ljudsystem.
Motorer: Audi A4 är känd för sin imponerande prestanda och hantering. Bilen kommer med en rad motoralternativ, inklusive en 2,0-liters turboladdad fyrcylindrig motor som ger upp till 261 hästkrafter. A4 kommer även med Audis quattro fyrhjulsdrift, som ger förbättrat grepp och stabilitet på hala vägar.
Säkerhet: Audi A4 är utrustad med en rad avancerade säkerhetsfunktioner, inklusive varning för kollision framåt, automatisk nödbroms och filbytesvarning. Bilen kommer även med backkamera och parkeringssensorer, vilket gör det lättare att parkera och manövrera i trånga utrymmen.
Totalt sett är Audi A4 en raffinerad och stilfull chefsbil som erbjuder en rad avancerade tekniska funktioner, imponerande prestanda och utmärkta säkerhetsbetyg. Det är ett populärt val för förare som vill ha ett lyxfordon som levererar både komfort och prestanda.


eXus Dev 24.5.2023
Audi varumärke

Audi: Kompromisslös lyx och prestanda

Audi logo

Audi AG är ett tyskt bilföretag, en del av Volkswagen Group, producerar bilar under Audi -varumärket. Huvudkontoret ligger i Ingolstadt, Tyskland. Mottoet är Vorsprung Durch Technik - Framsteg genom teknik. ... Audi Artikel


Audi A4 - Recensioner

Recensioner
- 4.5 / 4 Recensioner
Lägg till recension
- Betygsätt - 0

Jag köpte 2021 Audi A4 Quattro S Line för dagliga pendlar. Det är ganska lyxigt, åkturen är smidig, den är sportig och varje enhet i den här bilen känns speciell. Det är ett stort värde och erbjuder den fulla Audi -upplevelsen i en effektiv stor sportsedan. För alla hastighetsgränser är detta tillräckligt med kraft och prestanda för daglig körning. Älskar bilen!
---
I purchased 2021 Audi A4 Quattro S Line for daily commutes. It’s quite luxurious, ride is smooth, it’s sporty, and every drive in this car feels special. It’s a great value and offers the full Audi experience in an efficiently sized sports sedan. For all the speed limits, this is enough power and performance for daily driving. Love the car!
Nedersta raden, A4 är nu alldeles för liten för mina behov. Tog en A6 för en åktur. Varelse komfort och massor av acceleration även med 45 -motorn. Denna stam för denna storlek bil är också liten och råkar vara exakt storleken på min 2000 A4 !!, 13,7 kubikfot. Bestämde sig för att hålla på köp för nu.
---
Bottom line, the A4 is now way too small for my needs. Took an A6 for a ride. Creature comfort and tons of acceleration even with the 45 engine. This trunk for this size car is also small and happens to be exactly the size of my 2000 A4!!, 13.7 cubic feet. Decided to hold off on purchase for now.
Uppgiften var att köpa en ny medelstora sedan/liftback upp till 2 miljoner rubel. Jag valde från Camry, Kia Optima, Audi A4, Octavia. Jag valde A4. Känslan av kvalitet i den är större. Material är bättre och taktila och visuellt. Och han rider på något sätt mer samlade. Den tredje BMW -serien gillar fortfarande den, men med förändringen av generationen var priset mycket kvar för 2. Valet är fortfarande nöjd, särskilt utgifterna för motorvägen. Vi kommer att observera hur han kommer att visa oss på vintern.
---
Задача была купить новый среднеразмерный седан/лифтбек до 2 млн рублей. Выбирал из Камри, Киа Оптима, Ауди А4, Октавия. Выбрал А4. Ощущение качества в ней больше. Материалы лучше и тактильно и визуально. И едет как-то собраннее. 3 серия БМВ ещё нравится, но со сменой поколения цена сильно ушла за 2. Выбором пока доволен, особенно расходом по трассе. Будем наблюдать как зимой себя покажет.
En bil som köpts från 1 ägare som köpte en bil i PL. Körsträcka när du köper 118 km km, för närvarande 150 km km. I denna motorversion rekommenderar jag inte. Jag startade kullen vid A4 bakom Krakow mot Katowice precis bakom målen från 137 km/h och slutade på 137 trots att gaspedalen pressades till motstånd. Lyckligtvis köptes bilen omedelbart med avsikt att modifiera, 2.0 TDI -motorversionen den billigaste och mycket enkelt och billiga modifierbara med en billig serieturbin från 177 HP -versionen och chipet (tyvärr kommer modifieringen till kopplingen antingen stärkt eller förstärkt eller SACHS -prestanda eftersom seriella glider efter proceduren). Resten med motorn som beskrivs nedan. Nollfel. I allmänhet, när det gäller motorversionen, rekommenderar jag S4 B8 (3.0 TFSI rak och billig modifierad vid 440-460 hk :) Otroligt modifierbar bil. Du kan lägga till allt från elektronik till quattro till priser mycket lägre än till exempel BMW. Trots den betydande uppgraderingen av kraft, inga problem.
---
Auto kupione od 1 właściciela, który kupił auto w Pl. Przebieg przy zakupie 118k km, obecnie 150k km. W tej wersji silnikowej nie polecam. Górkę na A4 za Krakowem w stronę Katowic zaraz za bramkami zacząłem od 137 km/h i skończyłem na 137 mimo wciśniętego pedału gazu do oporu. Na szczęście auto kupione od razu z zamiarem modyfikacji, wersja silnikowa 2.0 TDI najtańsza a znacznie prosto i tanio modyfikowalna niedrogą seryjną turbiną z wersji 177 KM i chipem (niestety do modyfikacji dochodzi sprzęgło albo wzmacniane albo z sachs performance ponieważ seryjne ślizga się po zabiegu). Reszta o silniku opisana poniżej. Zero awarii. Generalnie jeżeli chodzi o wersję silnikową to polecam S4 B8 (3.0 Tfsi prosto i tanio modyfikowalne na 440-460 KM :) Niesamowicie modyfikowalne auto. Można dołożyć wszystko od elektroniki po quattro w cenach o wiele niższych niż np. BMW. Mimo znacznego upgrade'u mocy zero problemów.